מה הם הפרחים הכי יקרים בארץ ובעולם?


 

מה הם הפרחים הכי יקרים בארץ ובעולם?

מחיריהם של פרחים נקבעים, כפי שנקבע מחירו של כל מוצר במסגרת כלכלה חופשית, לפי היצע וביקוש.
תמורות בביקוש לזני פרחים נובעות מאופנות וממועדים מיוחדים (כגון יום האהבה). התמורות בהיצע נובעות מהיקף היבולים ולנטייתם הטבעית של זרים מסוימים לפרוח בהתאם לעונת השנה.

בישראל מגדלים פרחים הנמכרים גם בשוק המקומי אך במיוחד לצרכי יצוא לחו"ל.
מן הסתם מחיריהם של פרחים שגודלו בארץ יהיו נמוכים יחסית לשל פרחים מיובאים. מחיריהם של זר הפרחים המשמשים בחנויות הפרחים בארץ עשויים להשתנות אך ניתן לערוך דירוג כללי ולקבוע מה הם הפרחים הכי יקרים בארץ ובעולם?


 
מאז סוף שנות התשעים החלו מגדלי פרחים במדינות העולם השלישי (כגון באפריקה ובמזרח הרחוק) להציף את השווקים בעולם בפרחים במחירים בהם מגדלים במדינות מפותחות מתקשים להתחרות, בעיקר בגלל עלות כוח האדם.

הפרח היקר ביותר המגודל בארץ באופן מסחרי הוא האדמונית. מחירו של פרח אדמונית בודד הגיע בשווקים באירופה לשיא של 5 יורו באמצע שנת 2010.
מדובר בפרח שמקורו באסיה והוא הפרח הלאומי של סין. האדמונית מגודלת בהצלחה במדינות רבות, ביניהן באירופה, אולם בזכות מחקר ישראלי המגדלים בארץ זוכים ליתרון בזכות פריחה מוקדמת המאפשרת גביית מחירים גבוהים בעת שההיצע עדיין נמוך.

אחת הסיבות שזני פרחים מסוימים נחשבים בין הפרחים הכי יקרים בארץ ובעולם היא כי הם מבוקשים בתור פרחים חתונה, בזרי כלה ובזרים הפזורים במקום האירוע לצורך תרומה ליצירת האווירה.
בעולם נחשב זן מסוים של ליליות לפרח יקר בזכות ביקוש לו הוא זוכה לצרכי שימוש כפרח חתונות.
הגרדניה זוכה אף היא להיכלל ברשימת הפרחים היקרים מאותה סיבה, כך גם ההורטנזיה.
בין פרחי חתונה יקרים נוספים, בארץ ובעולם, נמצאים הליזיאנטוס, הסחלב, סטפנוטיס, ורדים וצבעונים.

סיבות נוספות לכך שפרחים מסוימים כלולים בין הפרחים הכי יקרים בארץ ובעולם הן שמדובר בפרחים שקשה לגדלם, שהוצאות גידולם גבוהות או שמדובר בפרחים שאורך חייהם קצר.
בין זנים כאלה נמצאים שוב הליזיאנטוס והסחלב.
ישנם זרי פרחים שמחיריהם מאמירים בזמנים מסוימים בשנה. כך למשל הורד מחזק מעמדו ונחשב לאחד הפרחים היקרים בארץ ובעולם מעט לפני יום האהבה.

בעת שאנו מתכננים אירוע בו נרצה לעשות שימוש נרחב בפרחים כדאי מאוד לקחת בחשבון מה הם זני הפרחים שפורחים באופן טבעי בעונה זו. נוכל לחסוך סכום נכבד מהוצאות הפקת האירוע אם לא נחליט באופן שרירותי דווקא על זנים הנמנים באותה עת על הפרחים היקרים ביותר בארץ ובעולם.

השוואת מחירי פרחים בכל הארץ!!



מקור הכתבה: http://www.mivzakon.co.il


דף הבית >> מבזקי דף >> אקטואליה >> מה הם הפרחים הכי יקרים בארץ ובעולם?